Page 52 - YKBK01
P. 52
KÖYÜMÜZ
zorluklara dikkat çekiyorlar. Tabii bir
noktada köylünün tarım yapmaya
istekliliği de önemli bir konu olarak
öne çıkıyor. Mesela tarlasındaki zeytin
ağaçlarındaki meyveleri toplamayanlar
olabiliyor.
Diğer yandan genç kızların el
dokuma sanatları gibi geleneksel
becerilere fazla ilgi göstermemeleri
de köye ve daha büyük resimde
Milas’a dair güzelliklerin bir örtü
altında gizlenmesine neden oluyor.
Özellikle 1980’li ve 1990’lı yıllarda
köy okullarındaki ve halk eğitimdeki
çalışmalar sonucu ortaya çıkan halılara
duyulan bir özlem yok değil.
Cafer Amca’dan “Ormancı”
türküsünün hikayesini de dinledikten
sonra, türkünün asıl sahibinin
Çökertme değil, kendileri olduğunu
öğreniyoruz. Köyde gezintiye çıkmak
için ayaklanırken muhtarlığın avlusunu
çevreleyen zeytin ağaçlarındaki
tanelerin nasıl da fark edilir büyüklüğü
ve parlaklığı dikkatimizden kaçmıyor.
“İşte Milas zeytini!” diye geçiriyoruz
aklımızdan.
50