Page 52 - YKBK01
P. 52

KÖYÜMÜZ




            zorluklara dikkat çekiyorlar. Tabii bir
            noktada köylünün tarım yapmaya
            istekliliği de önemli bir konu olarak
            öne çıkıyor. Mesela tarlasındaki zeytin
            ağaçlarındaki meyveleri toplamayanlar
            olabiliyor.

            Diğer yandan genç kızların el
            dokuma sanatları gibi geleneksel
            becerilere fazla ilgi göstermemeleri
            de köye ve daha büyük resimde
            Milas’a dair güzelliklerin bir örtü
            altında gizlenmesine neden oluyor.
            Özellikle 1980’li ve 1990’lı yıllarda
            köy okullarındaki ve halk eğitimdeki
            çalışmalar sonucu ortaya çıkan halılara
            duyulan bir özlem yok değil.

            Cafer Amca’dan “Ormancı”
            türküsünün hikayesini de dinledikten
            sonra, türkünün asıl sahibinin
            Çökertme değil, kendileri olduğunu
            öğreniyoruz. Köyde gezintiye çıkmak
            için ayaklanırken muhtarlığın avlusunu
            çevreleyen zeytin ağaçlarındaki
            tanelerin nasıl da fark edilir büyüklüğü
            ve parlaklığı dikkatimizden kaçmıyor.
            “İşte Milas zeytini!” diye geçiriyoruz
            aklımızdan.









































      50
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57