Page 66 - YKBK02
P. 66

HABER




            BİLKENT ÜNİVERSİTESİ



            ÖĞRENCİLERİNİN YOLU



            YENİKÖY KEMERKÖY ENERJİ İLE




            NASIL KESİŞTİ?






            BİLKENT ÜNİVERSİTESİ İŞLETME BÖLÜMÜ 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BİTİRME
            ÇALIŞMALARI KAPSAMINDA BİR ŞİRKETLE ANLAŞIP ŞİRKETİN GELİŞİME AÇIK

            BİR YÖNÜNÜ ELE ALARAK PROJE ÜRETMELERİ GEREKİYORDU. YENİKÖY
            KEMERKÖY ENERJİ İLE YAPTIKLARI ÇEVRİM İÇİ TANIŞMA TOPLANTISI SONUCU
            PROJE KONUSUNU NETLEŞTİREN ÖĞRENCİLER, KISA BİR ARAŞTIRMA SONRASI
            DEREKÖY’ÜN ZEYTİN KOOPERATİFİ’NDE ÜRETİLEN DEREVADİ MARKASI ÜZERİNE

            ÇALIŞMAYA KARAR VERDİLER. DÖRT AY BOYUNCA KENDİLERİNİ DEREVADİ’NİN
            MARKA DEĞERİNİ ARTIRMAYA, DOĞRU KİTLELERE ULAŞMASI İÇİN GEREKEN
            ÇALIŞMALARI YAPMAYA VE MARKAYI POTANSİYELİNE ULAŞTIRMAYA ADADILAR.




                                                                   ADIM ADIM SÜREÇ  •  Tesisi, kooperatifi ve yetkilileri bire bir görmek,
                                                                     •  Muğla’nın zengin coğrafyasında kurulu olan
                                                                        kooperatif gezisinde dalından şişeye zeytin üretim
                                                                        aşamalarını gözlemleyen Bilkent Üniversitesi 4.
                                                                        sınıf öğrencileri Aybike Örün, Beyza Yıldırım,
                                                                        Nazlı Çakırgöz ve Yemen Azizli fikir alışverişleri
                                                                        ve araştırmaları sonucunda süreci ve markayı
                                                                        nasıl geliştirebilecekleri hakkında detaylı fikirler
                                                                        geliştirdiler.

                                                                        sorularını netleştirmelerini sağladı. Zeytinyağı sıkım
                                                                        sürecini öğrenmek, atıkların nasıl değerlendirildiğini,
                                                                        ürünlerin nasıl şişelendiğini ve saklandığını görmek
                                                                        proje kapsamına direkt girmese bile sektörü ve
                                                                        ürünü daha iyi anlamalarını destekledi.
                                                                     •  Çalışmanın ilk iki ayı problem analizleriyle geçti.
                                                                        Yerli yabancı akademik kaynak taraması yapıldı ve
                                                                        geçmişten günümüze yapılmış anketler incelendi.
                                                                        Hedef kitleye yönelik stratejiler, tercih ve ihtiyaçlar
                                                                        göz önünde bulundurularak gerçekleştirildi.
                                                                        Bu tespitler, projenin hedef kitlesinin ihtiyaç ve
                                                                        beklentilerine daha iyi hitap edebilmesi için yol
                                                                        gösterici oldu.


      64
      64
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71