Page 67 - YKBK02
P. 67
• Ürünlerin fiyatlandırma stratejisini hale getirilmesine yönelik çalışmalar
belirlerken projede öncelikle yapılmasını önerdiler. Aynı zamanda
ürünün maliyeti üzerine detaylı sosyal medya platformları aracılığıyla
bir araştırma yapıldı. Kooperatif, düzenli içerik paylaşımının, görsel
ürünlerinin kalitesinin niş kategoriye marka bilincinin artırılmasının ve
uygun olduğu ve buradan devam bilgilendirici videolarla tüketiciye
etmek istedikleri vurgulanınca ulaşılmaya çalışılmasının önemine
öğrenciler, araştırmaları dikkat çektiler. Influencer’lar ile
paralelinde çalışmalarını bu şekilde yapılan iş birlikleriyle markanın
yönlendirdiler. doğallığı, güvenilirliği ve müşteri
sadakati üzerinde durabileceğini
• Saha gezisinde tadım yaparak vurguladılar. Bunun müşteri
doğru yolda olduklarını anlayan memnuniyetinin ve müşteriler arası
ekip, yaptıkları maliyet analizinde, sözlü pazarlamanın artırılması için
üretimden piyasaya sunmaya önemli olduğunu hatırlattılar.
uzanan işçilik, lojistik, pazarlama
ve dağıtım gibi tüm unsurları ele • Gelecek senelerdeki zeytinyağı
alıyorlardı. satış ve kâr oranlarını, mahsül çıkış
miktarlarını da göz önüne alıp
• İşletmeden tüketiciye (B2C) • B2B alanında, mevcut müşteri kıyaslayarak ölçmeyi planlayan
stratejisini aynı tutmaya ama ilişkilerinin korunmasına ve öğrenciler, web sitesi trafiği,
üzerine bazı geliştirmeler yapmaya geliştirilmesine büyük önem sosyal medya gönderilerinin
karar veren öğrenciler, en çok verdiler. Özellikle Yudum, Kristal görüntülenme sayıları ve takipçileri
satış yapılan kanal olan web sitesi ve Kırlangıç gibi ulusal markaların gibi ölçeklerle de çalışmanın etkisini
için kolay ve güncel bir arayüz, yerel markalarla olan iş birlikleri bu gözlemleyecekler.
zeytinyağı ve müşteri segmentinin stratejinin bir parçası olarak öne
ilgisini çekecek bir sağlıklı yaşam çıkıyor. • Derevadi Zeytinyağı’nın
blogu; e-ticaret sitelerindeki • B2C stratejilerinde ise TheLifeCo potansiyeline ulaştırılması temel
hesaplar için de güncel bir stok gibi iyi yaşam merkezleriyle yapılan hedefiyle yola çıkan Bilkent
sistemi önerdiler. Ayrıca işletmeler iş birlikleriyle hedef kitleye yönelik Üniversitesi İşletme Bölümü
arası (B2B) kanaldaki ilişkilerin pazarlama faaliyetleri önerdiler. öğrencileri, çalışmalarını yaparken
sürdürülebilmesinin kooperatif ve Bu sayede marka kimliğiyle ve yöre halkına destek olabilmek, bu
marka için büyük önem taşıdığına hedef kitleyle uyum sağlanarak bölgenin tanınırlığını artırmak gibi
dikkat çektiler. güçlendirilmiş bir marka imajı konularda da oldukça hassastılar.
Bu nedenle markanın tanınırlığını
yaratmaya odaklandılar.
• Kooperatifin marka imajını artırmaya çalışırken aynı zamanda
güçlendirmek amacıyla, hem B2B • DTC stratejileri kapsamında da ürün kalitesine ve bölgenin
hem de B2C stratejileriyle kapsamlı web sitesinin geliştirilmesine ve doğasına da vurgu yapmayı ihmal
bir yaklaşım planlamaya çalıştılar. e-ticaret deneyiminin daha keyifli etmediler.
Bilkent Üniversitesi’nden Yeniköy Kemerköy
Enerji’ye Plaket
Üniversite-sanayi iş birliğine önem veren Yeniköy
Kemerköy Enerji, Bilkent Üniversitesi İşletme Fakültesi
öğrencilerinin düzenlediği dönem sonu proje fuarına
katıldı. Fuarda öğrenciler, Dereköy Tarımsal Kalkınma
Kooperatifi ile üreticiden doğrudan nihai tüketiciye
ulaşan Derevadi Zeytinyağı’nın marka stratejisi üzerine
kurguladıkları projelerini anlattılar. Fuar sonunda
Bilkent Üniversitesi İşletme Fakültesi Dekan Vekili
Selim Aktürk, fuara ve projeye katkılarından dolayı
Yeniköy Kemerköy Enerji Genel Müdür Yardımcısı
Burak Işık’a plaket takdim etti.
65
65