Page 67 - YKBK02
P. 67

•  Ürünlerin fiyatlandırma stratejisini                                   hale getirilmesine yönelik çalışmalar
               belirlerken projede öncelikle                                          yapılmasını önerdiler. Aynı zamanda
               ürünün maliyeti üzerine detaylı                                        sosyal medya platformları aracılığıyla
               bir araştırma yapıldı. Kooperatif,                                     düzenli içerik paylaşımının, görsel
               ürünlerinin kalitesinin niş kategoriye                                 marka bilincinin artırılmasının ve
               uygun olduğu ve buradan devam                                          bilgilendirici videolarla tüketiciye
               etmek istedikleri vurgulanınca                                         ulaşılmaya çalışılmasının önemine
               öğrenciler, araştırmaları                                              dikkat çektiler. Influencer’lar ile
               paralelinde çalışmalarını bu şekilde                                   yapılan iş birlikleriyle markanın
               yönlendirdiler.                                                        doğallığı, güvenilirliği ve müşteri
                                                                                      sadakati üzerinde durabileceğini
            •  Saha gezisinde tadım yaparak                                           vurguladılar. Bunun müşteri
               doğru yolda olduklarını anlayan                                        memnuniyetinin ve müşteriler arası
               ekip, yaptıkları maliyet analizinde,                                   sözlü pazarlamanın artırılması için
               üretimden piyasaya sunmaya                                             önemli olduğunu hatırlattılar.
               uzanan işçilik, lojistik, pazarlama
               ve dağıtım gibi tüm unsurları ele                                   •  Gelecek senelerdeki zeytinyağı
               alıyorlardı.                                                           satış ve kâr oranlarını, mahsül çıkış
                                                                                      miktarlarını da göz önüne alıp
            •  İşletmeden tüketiciye (B2C)     •  B2B alanında, mevcut müşteri        kıyaslayarak ölçmeyi planlayan
               stratejisini aynı tutmaya ama      ilişkilerinin korunmasına ve        öğrenciler, web sitesi trafiği,
               üzerine bazı geliştirmeler yapmaya   geliştirilmesine büyük önem       sosyal medya gönderilerinin
               karar veren öğrenciler, en çok     verdiler. Özellikle Yudum, Kristal   görüntülenme sayıları ve takipçileri
               satış yapılan kanal olan web sitesi   ve Kırlangıç gibi ulusal markaların   gibi ölçeklerle de çalışmanın etkisini
               için kolay ve güncel bir arayüz,   yerel markalarla olan iş birlikleri bu   gözlemleyecekler.
               zeytinyağı ve müşteri segmentinin   stratejinin bir parçası olarak öne
               ilgisini çekecek bir sağlıklı yaşam   çıkıyor.                      •  Derevadi Zeytinyağı’nın
               blogu; e-ticaret sitelerindeki   •  B2C stratejilerinde ise TheLifeCo   potansiyeline ulaştırılması temel
               hesaplar için de güncel bir stok   gibi iyi yaşam merkezleriyle yapılan   hedefiyle yola çıkan Bilkent
               sistemi önerdiler. Ayrıca işletmeler   iş birlikleriyle hedef kitleye yönelik   Üniversitesi İşletme Bölümü
               arası (B2B) kanaldaki ilişkilerin   pazarlama faaliyetleri önerdiler.   öğrencileri, çalışmalarını yaparken
               sürdürülebilmesinin kooperatif ve   Bu sayede marka kimliğiyle ve      yöre halkına destek olabilmek, bu
               marka için büyük önem taşıdığına   hedef kitleyle uyum sağlanarak      bölgenin tanınırlığını artırmak gibi
               dikkat çektiler.                   güçlendirilmiş bir marka imajı      konularda da oldukça hassastılar.
                                                                                      Bu nedenle markanın tanınırlığını
                                                  yaratmaya odaklandılar.
            •  Kooperatifin marka imajını                                             artırmaya çalışırken aynı zamanda
               güçlendirmek amacıyla, hem B2B   •  DTC stratejileri kapsamında da     ürün kalitesine ve bölgenin
               hem de B2C stratejileriyle kapsamlı   web sitesinin geliştirilmesine ve   doğasına da vurgu yapmayı ihmal
               bir yaklaşım planlamaya çalıştılar.   e-ticaret deneyiminin daha keyifli   etmediler.





                                                                    Bilkent Üniversitesi’nden Yeniköy Kemerköy
                                                                    Enerji’ye Plaket
                                                                    Üniversite-sanayi iş birliğine önem veren Yeniköy
                                                                    Kemerköy Enerji, Bilkent Üniversitesi İşletme Fakültesi
                                                                    öğrencilerinin düzenlediği dönem sonu proje fuarına
                                                                    katıldı. Fuarda öğrenciler, Dereköy Tarımsal Kalkınma
                                                                    Kooperatifi ile üreticiden doğrudan nihai tüketiciye
                                                                    ulaşan Derevadi Zeytinyağı’nın marka stratejisi üzerine
                                                                    kurguladıkları projelerini anlattılar. Fuar sonunda
                                                                    Bilkent Üniversitesi İşletme Fakültesi Dekan Vekili
                                                                    Selim Aktürk, fuara ve projeye katkılarından dolayı
                                                                    Yeniköy Kemerköy Enerji Genel Müdür Yardımcısı
                                                                    Burak Işık’a plaket takdim etti.




                                                                                                                       65
                                                                                                                       65
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72